• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Χαρακτηριστικά του προγράμματος του νηπιαγωγείου

 

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

 

Το πρόγραμμα και το ωράριο του νηπιαγωγείου διαφέρει από του Δημοτικού, διότι απευθύνεται σε μικρότερα παιδιά. Για το λόγο αυτό πρέπει να ανταποκρίνεται τις ανάγκες της συγκεκριμένης ηλικίας.

Σκοπός του προγράμματος είναι η εξυπηρέτηση των παιδικών αναγκών όπως: η ανάγκη για ομιλία, κίνηση, πειραματισμό, ακρόαση, παρατήρηση, έκφραση, δημιουργικότητα, τραγούδι κλπ.

Το πρόγραμμα χαρακτηρίζεται από:

 

- Ελαστικότητα / Ευελιξία

- Ποικιλία

- Ισορροπία

- Εναλλαγή

- Συνέχεια / Συνέπεια / Διαφοροποίηση

 

Ελαστικότητα / Ευελιξία:

Πολλές φορές, πολλοί και διάφοροι λόγοι, όπως αλλαγή καιρικών συνθηκών, ένα επίκαιρο γεγονός, κάτι που απασχολεί ένα παιδί, επιβάλλει τη διαφοροποίηση του προγράμματος, για να ανταποκριθεί στις επίκαιρες ανάγκες των παιδιών.

 

Ποικιλία:

Κάθε μέρα χρησιμοποιούνται πολλές δραστηριότητες, μέσα και υλικά, για να κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Η εργασία γίνεται με παιγνιώδη τρόπο και πάντα υπάρχει πολλή και ελεύθερη πρόσκληση.

 

Ισορροπία:

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας λαμβάνεται μέριμνα, ώστε τα διάφορα Γνωστικά Αντικείμενα να είναι σκορπισμένα ομοιόμορφα στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, χωρίς να παραμελείται συστηματικά κάποιο  ή να γίνεται κατάχρηση άλλου.

 

Εναλλαγή:

Η αντοχή και συγκέντρωση των νηπίων είναι περιορισμένη, γι’ αυτό και οι δραστηριότητες εναλλάσσονται κάθε 20΄ με 30΄ λεπτά. Μετά από μια ήσυχη δραστηριότητα που απαιτεί συγκέντρωση και πειθαρχία εκ μέρους των παιδιών, ακολουθεί κινητική ή μουσική δραστηριότητα. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται η προσοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών και το πρόγραμμα δεν τους φαίνεται φορτικό και καταπιεστικό.

 

Συνέχεια / Συνέπεια / Διαφοροποίηση:

Η εργασία στο νηπιαγωγείο αρχίζει από τα εύκολα και προχωρεί σε δυσκολότερα και πιο απαιτητικά στάδια. Δηλαδή οι δραστηριότητες είναι διαβαθμισμένες. Κάθε μέρα το παιδί μοιάζει να ανεβαίνει μια σκάλα, στην οποία αν δεν πατήσει στερεά στο ένα σκαλοπάτι δεν μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο. Τα θέματα διαδέχονται το ένα το άλλο συμπληρωματικά και εμπλεκόμενα, προσφέροντας περισσότερες ευκαιρίες για μάθηση.